top news

najczęściej czytane
12753122344769731.jpg

data:

31.05.2010

rodzaj tekstu:

wywiad/artykuł/felieton

udostępnij  Podziel się na Facebook
wyślij link  wyślij link

Dobry brief – podstawą dobrej oferty

Czy istnieje coś takiego, jak zły brief? Niestety czasami tak, jednakże to rolą agencji jest sprecyzowanie oczekiwań i wytycznych klienta. Oczywiście pod warunkiem, że klient umożliwi nam kontakt i odpowie na dodatkowe pytania.

Jakie najczęściej błędy popełniają klienci przy formułowaniu briefu? Czego agencje najbardziej nie lubią? (Poza oczywistym przypadkiem, gdy dostajemy brief w piątek o godzinie 16.45, a termin składania ofert upływa  w poniedziałek o 10 rano?).
Zwykle najczęściej popełnianym błędem jest zbyt mała ilość informacji merytorycznych; np. na temat grupy docelowej eventu, dla kogo on jest przeznaczony, jakie są upodobania uczestników. Zdarza się również, iż ciężko wychwycić podstawowy cel, dla którego event jest organizowany, co chcemy za jego pośrednictwem osiągnąć. 

Ważną informacją dla agencji są również doświadczenia klienta, jakie dotychczas eventy były organizowane, a także wiele innych odpowiedzi dotyczących oprawy artystycznej, lokalizacji, czy sposobu przetransportowania gości. Jest to ważne, gdyż wtedy unikamy proponowania atrakcji lub artystów, które dla odbiorcy eventu będą powtórzeniem.

Bywa, że nieprecyzyjnie określone są obszary działania agencji. Nie zawsze wiemy czy za program merytoryczny konferencji czy przygotowanie prezentacji odpowiada agencja czy klient. Każda agencja chciałaby jak najpełniej i najlepiej spełnić oczekiwania klienta, zrobić coś „uszytego na miarę”, dlatego niezwykle ważne jest, aby Klient odpowiedział na pytania dodatkowe w możliwie jak najkrótszym czasie i jak najbardziej precyzyjnie. Pozwoli to nam na staranne dopracowanie oferty.
Szczególnie trudnym dla agencji jest moment, gdy dostaje brief na organizację okazałej imprezy, z dużym budżetem, skomplikowanej merytorycznie, a termin składania oferty jest zbyt krótki. Jest to przede wszystkim niekorzystne dla samego klienta i jakości projektu. Istnieje duże zagrożenie, iż oferta powstania „na kolanie”, złożona z gotowych rozwiązań lub niezbyt szczegółowa.

Kolejną sytuacją, w której agencja napotyka trudności jest brak podanego budżetu, w jakim ma się poruszać. Wszyscy wiemy, iż kupując na prywatne potrzeby samochód czy mieszkanie powinniśmy określić sobie nasze możliwości finansowe; w sytuacji zakupu usługi eventowej, część klientów niestety uparcie nie chce zdradzić tej „tajemnicy” - i nie mam na myśli tutaj prostego zlecenia druku czy produkcji, gdzie warto zrobić research rynku lecz skomplikowany projekt eventowy…
Część klientów nie przepada również za pisaniem briefów. Jednak dla własnego dobrze pojętego interesu – powinni to robić i to możliwie starannie. Jeśli nie jest to możliwe, prosimy przynajmniej o wyrozumiałość i dostępność w trakcie przygotowywania projektu; pytania dodatkowe i częsty kontakt ze strony Agencji to pozyskanie koniecznych informacji, bez których nie powstanie rzetelna, spełniająca Państwa oczekiwania oferta!

Autor: Jarosław Sądej, Dyrektor Zarządzający Jet Events.


 

1
Brak plików.
Brak komentarzy.

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

 

Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie zasady, zawiadom nas o tym

podobny news

ładowanie...