top know how

najczęściej czytane
12589643357723789.jpg

autor:

Paulina Dmitruk

data:

20.11.2009

rodzaj tekstu:

analiza/raport

udostępnij  Podziel się na Facebook
wyślij link  wyślij link

Rozwiązanie na event – Digital Signage

W komunikacji z potencjalnymi klientami nie wystarczają już takie narzędzia, jak ulotki, plakaty czy nudne billboardy. Dlatego nikogo nie dziwi coraz powszechniejsze wykorzystanie technologii Digital Signage.

DS jest rozwiązaniem systemowym wspierającym komunikację z klientem za pomocą przekazu cyfrowego oraz nośników wideo, takich jak monitory LCD, plazmy, projektory multimedialne czy ekrany diodowe. Sieć Digital Signage składa się z jednostki centralnej (serwera administrującego) oraz odpowiedniego oprogramowania, które pozwala na zarządzanie wieloma ekranami (zwykle poprzez system CMS). Niektóre z technologii umożliwiają wyświetlanie jednocześnie multimedialnych prezentacji (spotów reklamowych, animacji), informacji ładowanych bezpośrednio z Internetu (np. prognoza pogody, kursy walut) oraz z urządzeń zewnętrznych (TV).

DS spotkać można w galeriach handlowych, placówkach bankowych, środkach transportu publicznego czy miejscach rozrywki. Technologia wykorzystywana jest w bankowości, sieciach handlowych, rozrywce, transporcie, edukacji i administracji. Siecią, która z powodzeniem korzysta z reklamy za pomocą DS jest Alior Bank S.A. (Bank zrezygnował z papierowego merchandisingu i od momentu powstania komunikuje się z klientami za pomocą różnych systemów wyświetlania). Bank jako pierwszy w Polsce zamienił w przekaz cyfrowy tradycyjne narzędzia, jak plakaty i ulotki. Po nim DS w swoich placówkach wdrożył też Bank Zachodni WBK.

Akcje ambientowe i promocyjne
Głównym obszarem wykorzystania DS są akcje promocyjne i ambientowe. Promocje odbywają się w ograniczonych warunkach czasowych, dlatego powinny być dobrze zaplanowane. Jarosław Leśniewski, Prezes Zarządu M4B S.A. zwraca uwagę, że przy wykorzystywaniu materiałów drukowanych potrzeba więcej czasu.
- Trzeba zaprojektować materiały, wydrukować, dystrybuować – a to wymaga czasu. DS ogranicza ten czas do minimum. Ponadto, technologia jest bardziej ekspresywna. Ruch, dynamiczny przekaz, animacje,  mają większą siłę przebicia.

Podczas akcji promocyjnych w miejscach sprzedaży klienci najczęściej dokonują zakupu pod wpływem impulsu. Dlatego przekaz, który jest ekspresyjny i przyciągnie wzrok, jest bardziej efektywny .
- Miejsce sprzedaży zyskuję tę przewagę, że konsument dokonuje zakupu bezpośrednio pod wpływem impulsu komunikatu reklamowego. Materiał przekazany w formie dynamicznej lepiej oddziałuje na percepcję klienta, niż statyczne formy reklamy. Powodzenie akcji ambientowych zależy od kreatywnego pomysłu i stosownych narzędzi do jego realizacji. – mówi Tomasz Rzeźnik, Specjalista ds. marketingu, EMTRONET Digital Signage & Internet.

Wraz z rozwojem systemów DS pojawiła się również możliwość narrowcastingu, czyli telewizji zamkniętej w obrębie Digital Signage. Przykładem może być Telewizja Apteczna. Obecnie program emitowany jest w ok. 300 aptekach w największych miastach w Polsce. Telewizja stworzona została dla trzech grup odbiorców: pacjentów, farmaceutów i firm farmaceutycznych. Ma swoją ramówkę złożoną z pozycji informacyjno-edukacyjnych, prognozy pogody, wiadomości i kalendarium. Największą część stanowią jednak przekazy reklamowe. Rozwiązanie takie z pewnością zwiększa prestiż apteki.

Kongresy, targi, konferencje

Rozwiązania Digital Signage coraz częściej wykorzystywane są również podczas dużych eventów. Technologia jest pomocna przy prezentacjach multimedialnych czy ekspozycjach na targach. Najczęściej DS wykorzystuje się podłączając monitor do komputera i prezentując materiał w programie PowerPoint.  Podczas targów wystawcy mogą przekazywać swój materiał na różnych monitorach. Ekrany można podzielić na strefy tak, by przekazywały informacje zarówno dla odwiedzających, jak i wystawców. Zazwyczaj są to informacje o rozpoczynających się konferencjach, prelegentach, konkursach, przebiegu imprezy  i innych kwestiach organizacyjnych.
- Instalacja DS sterowana jest centralnie, nie stoi to jednak w sprzeczności z możliwością publikacji materiałów własnych firm na monitorach usytuowanych przy stanowiskach. Reguluje się to poprzez uprawnienia dostępu do playerów/playlist/elementów ekranów.  – mówi Jarosław Leśniewski.
Ponadto, interaktywne prezentacje są ciekawsze, dynamiczny obraz przykuwa uwagę, a co za tym idzie – skuteczniej promuje produkt.

Brak plików.
Brak komentarzy.

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

 

Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie zasady, zawiadom nas o tym

podobne

ładowanie...