top know how

najczęściej czytane
12804904918204420.jpg

autor:

Paulina Dmitruk

data:

30.07.2010

rodzaj tekstu:

organizacja eventu

udostępnij  Podziel się na Facebook
wyślij link  wyślij link

Projekt: konferencja prasowa

Często zdarza się, że pomimo perfekcyjnego przygotowania merytorycznego konferencji, eventy te wcale nie okazują się sukcesem. Sęk w tym, że nie tylko treść, ale i formuła jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, czy i jak konferencja zostanie zapamiętana. A tym samym – czy osiągnie swój cel.

ciąg dalszy...


Sprzęt i stosowane technologie

Dużo łatwiej zapamiętać i zrozumieć przekazywane treści, jeśli prezentowane są, choćby schematycznie, w formie obrazu. Warto przygotować również zestaw materiałów zawierający większość omawianych kwestii. Wówczas, goście nie będą musieli rozpraszać swojej uwagi na notowanie, a jedynie będą mogli dodawać własne uwagi do otrzymanych gotowych notatek. Najczęściej jednak nie wystarczy długopis i notatnik. Sprzęt wykorzystywany podczas konferencji jest bardzo różnorodny. Wiele firm zapewnia pełną obsługę audiowizualną, wypożyczając sprzęt AV (projektory, plazmy, laptopy, ściany diodowe, cuby, systemy tłumaczeń symultanicznych,  oświetlenie i nagłośnienie estradowe).
   
Interesującą technologią, która z powodzeniem może być wykorzystana podczas konferencji jest RFID (ang. Radio Frequency Identification). Podczas organizacji konferencji, rozwiązania oparte na wspomnianej technologii zasadniczo spełniają trzy funkcje: statystyczne  (zebranie i analiza danych), informacyjno - komunikacyjne oraz wizerunkowo - reklamowe.

- Rozwiązania oparte na technologii RFID mogą monitorować obecność czipów w określonych miejscach konferencji i zbierać dane. Dane te są następnie przetwarzane pod kątem zarządzania następnym wydarzeniem. Bada się popularność wydarzeń, prelegentów, długość pobytu w poszczególnych salach, etc. –  tłumaczy Jan Biłyk, Managing Partner Infrared Group.

RFID pozwala na zebranie informacji w sposób bezdotykowy (osoby poruszają się po obiekcie a anteny sczytują obecność czipów do około 4 metrów) lub dotykowy (przez przyłożenie identyfikatora z czipem do bramki, czytnika). Odnośnie funkcji komunikacyjnej, uczestnicy mogą korzystać z różnego rodzaju multimediów, pełniących funkcje informacyjne.

- Wystarczy zbliżyć się do ekranu a wyświetli on spersonalizowane informacje uczestnikowi, korzystając z danych przypisanych do ID czipa. Dzięki funkcji dotykowej ekranów informacyjnych, możliwe jest interaktywne wyszukiwanie wiadomości dotyczących własnych warsztatów, wydarzeń towarzyszących, zamawiania materiałów konferencyjnych z wybranych wykładów.
– dodaje Jan Biłyk.

Technologia umożliwia także wysłanie zapytania o kontakt, przesłanie próbek produktów, wypełnienie ankiety lub quizu. Jeśli chodzi o funkcję wizerunkowo - reklamową RFID pozwala na multimedialne wyświetlanie spersonalizowanych przekazów (reklamowych, promocyjnych, etc.) wybranym osobom lub grupom osób, np. imienne lub nie zaproszenie na wykład czy wydarzenie, promocja konkretnych marek uczestnikom z konkretnych branż, stanowisk, spersonalizowane powitania.

- Zainteresowanie klientów skupia się w pierwszej kolejności do zbierania i analizy danych oraz do nauki/zabawy w oparciu o interaktywne quizy. Myślę, że z czasem coraz więcej będzie mówiło się także o innych rozwiązaniach, które sprawiają, że nasze konferencje mogą być ciekawsze, bardziej interaktywne i nowoczesne
. – reasumuje Biłyk.

Rozwiązania RFID mogą pomóc w analizie zachowań, wesprzeć komunikację i odciążyć organizatorów poprzez przeniesienie źródła informacji z ludzi na ciekawe, interaktywne urządzenia, a także docierać ze spersonalizowaną  reklamą i informacją do uczestników, ograniczając szum informacyjny w bardzo innowacyjny sposób. Jedyne, co należy wziąć pod uwagę to wyższe koszty i pewne ograniczenia technologii, związane z zasięgiem czy szybkością działania.

Inną technologią, która sprawia, że konferencja staje się interaktywna, a tym samym ciekawsza, jest Digital Signage. Nośniki podzielone na strefy mogą prezentować materiały promocyjne, patronów konferencji czy program.

- Wyświetlacze często umieszczone są także poza salą konferencyjną lub kuluarach, gdzie podawany jest poczęstunek. Prezentują sylwetkę aktualnie występującego prelegenta, harmonogram konferencji czy nawet przekaz video z kamery umieszczonej wewnątrz sali.
- tłumaczy Tomasz Rzeźnik, Specjalista ds. marketingu Emtronet.

Innowacyjnym rozwiązaniem są również ekrany dotykowe, których celem jest przykucie uwagi audytorium. Tomasz Rzeźnik jako przykład takiego wykorzystania przytacza wirtualny manekin Lucy, wykorzystany podczas prelekcji podczas targów EuroReklama w Poznaniu.
 
- Wirtualny manekin do złudzenia przypominał prawdziwą postać, w rzeczywistości będąc jedynie płaską folią do projekcji tylnej. – dodaje.

Brak plików.
Brak komentarzy.

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

 

Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie zasady, zawiadom nas o tym

podobne

ładowanie...